• mincha d'aqui, consumo local, soberania alimentaria

Estratechia ta minchar d’aqui chenerando economía local y fixando población en o medio rural

O viernes 23 de marzo se celebró en a Diputación Provincial de Uesca a presentación d’a estratechia “Mincha d’aqui”, t’a dinamización d’iniciativas alimentarias locals y sostenibles en o Pireneu y o Somontano Aragonés.

A l’acto acudioron representants politicos, iniciativas de producción, transformación y consumo participants d’o prochecto, asinas como personal d’as administracions y entidatz que han feito posible “Mincha d’aqui”.

“Dinamización d’iniciativas alimentarias locals y sostenibles en o Pireneu y Somontano Aragonés – Mincha d’aqui” ye un prochecto financiau por a Fundación Daniel y Nina Carasso, coordinau por CERAI, que ha contau con l’emparo de diferents entidatz y administracions: Hirondel, Comarca d’a Chacetania y Concello d’Artieda, en Chacetania; Amigos d’a Tierra Aragón, Comarca de l’Alto Galligo, Concello de Samianigo, Concello de Biescas, en Alto Galligo; Un Paso Atrás, Comarca d’o Sobrarbe, Concello de L’Aínsa-Sobrarbe, Concello San Chuan de Plan, Concello de Boltanya, en Sobrarbe; y El Licinar, Comarca d’o Somontano de Balbastro y Centro d’Estudios d’o Somontano de Balbastro, en Somontano de Balbastro. Y tamién con a colaboración d’INTERHES (Instituto Interdisciplinario en Ecolochía Humana y Sustentabilidat).

L’obchectivo de “Mincha d’aqui” ha estau creyar un ret d’iniciativas alimentarias locals y sostenibles, ta afianzar as ya existents y incorporar atras nuevas. Un d’os resultaus finals ha estau elaborar una estratechia final transversal que favoreixca nuevas formas d’emprender, baixo l’enfoque d’a sostenibilidat y l’agroecolochía, nuevas formas d’organizar a distribución, emparando as canals cortas de comercialización y a venda de cercanía, en beneficio d’as iniciativas de producción y consumo.

A estratechia se divide en cinco linias estratechicas, que amás replegan diferents propuestas d’acción. Istas linias estratechicas responden a la sensibilización d’o consumo de productos locals y ecolochicos y visibilización d’as iniciativas alimentarias locals y sostenibles; a formación y asesoramiento a iste tipo d’iniciativas; a creyación de sinerchias y vinclos; l’empente dende as administracions t’a producción, transformación y comercialización d’alimentos sostenibles a ran local; y cambeos normativos que favoreixcan a producción, transformación y comercialización d’alimentos sostenibles a ran local.

A estratechia, disponible aquí, replega una fuella de ruta con a finalidat de dar continuidat a iste prochecto, amás, seguntes se dio a conoixer o viernes en a presentación, como mecanismo de seguimiento se proposa creyar un Foro u Mesa de treballo a ran comarcal y supracomarcal, totz dos formaus por os propios actors representants d’a cadena agroalimentaria, asinas como personal tecnico d’as administracions y d’as entidatz locals.

En a presentación d’a estratechia, l’equipo impulsor destacó que “o treballo conchunto entre actors heterochenios d’as comarcas implicadas, ha estau talment, a mayor fortaleza d’a estratechia. Amás, a implicación d’as iniciativas de producción y transformación ha estau muito mayor de lo asperau, ya que preveyebanos realizar bellas 50 entrevistas, y a la fin han estau 116, participando muitas d’ellas en as distintas trobadas”. Sobre as mesmas, Esther Ciria, impulsora de “Biocastillazuelo, ye una d’as agricultoras que fan parte d’o ret d’iniciativas “Mincha d’aqui” que asistió a la trobada d’o viernes y matizó que “as entrevistas estioron muit globals y completas y levaban a una reflexión profunda”. Por a suya parte, Antonio Cortijo, d’a iniciativa “Partcharán?, recalcó que “iste prochecto nos ha meso en o mapa, y lo mas important ye que nos ha meso en ret, y gracias a ixo hemos creyau sinerchias con atros productors cercanos a qui no conoixebanos”.

Entre l’evento, tanto a parte promotora d’o prochecto, como as personas asistents a l’evento compartioron impresions, y sobre tot una visión: “a transición a lo agroecológico va a ocurrir; os territorios que se preparen ta iste feito podrán asegurar un desembolique economico local y a conservación d’o suyo patrimonio natural y cultural”.

As promotoras d’o prochecto tamién sinyaloron que “ye necesario que autoridatz y administracions sigan caminando enta un emparo real d’as iniciativas agroalimentarias locals y sostenibles, an s’adapte a normativa a la realidat d’o chicot y chicota productor/a, que son realment qui cheneran economía local, emparando a creyación de retz y sinerchias, mantenendo vivo o comercio en as zonas rurals y mas que mas, fixando población en os territorios”.

Mas información: www.minchadaqui.net