Terra Madre

Iste texto será locutau o proximo domingo 2 d’octubre en El bosque Habitado de Radio 3, en o qual o Ret Chóven Iberico de Slow Food contará a suya experiencia por Terra Madre, una trobada con personas productoras, transformadoras, cocineras y consumidoras de tot lo mundo, organizau por Slow Food, movimiento internacional d’o que tamién se charrará en o programa.

Slow Food ye una flor que acaba de brotar pa anunciar a plegada d’a primavera. Una flor naixida d’una simient que depositó una ovella en o desierto de Gobi, y que una muller nomada, con mans repletas de vivencias, tresladó ista semana pasada dica Turín, pa que estase mimada por unas mans finas que esbriznan cada agüerro o zafrán a canto d’a Xiloca, y pa que nusotros podésenos leyer en os suyos petalos historias d’indichenas que luitan por que dengún no les rape o suyo mayor tesoro: as suyas simients. Historias, que remeran a cuentos, de chents que puyan cada verano t’os pastos alpinos acompanyando a unas crabas qualos chens no amagan a patent de garra laboratorio, sino que guardan en ells l’adaptación mientras sieglos a l’ecosistema que las vidó naixer, pa que podamos seguir desfrutando d’o queso que antes mas se forchaba en as mans d’o lolo de Heidi.
Relatos d’indios americans que luitan con os suyos arbols y os suyos hortals contra unas multinacionals que escupen a la tierra, provocando cancer en ninas que solament pediban descubrir a vida…
…Historias que son realidatz en periglo d’extinción, y que claman a os chovens d’o mundo a unir-se y luitar por conservar o que mas une: l’alimento.
Ye cierto que luitamos contra chigants, pero nusotras somos millons.

Tags :